Skip to content
Home » מהו תוכן מקורי וכיצד תקפידו על כתיבת תוכן מקורי?

מהו תוכן מקורי וכיצד תקפידו על כתיבת תוכן מקורי?

בעולם שהופך להיות יותר ויותר מקוון ותחרותי, כתיבת מקורית היא לא רק רעיון טוב שיכול לעזור לכם להישאר רלוונטיים תמיד – זהו צעד הכרחי המסייע לבעלי עסקים בעידן המודרני להגשים את היעדים העסקיים שלהם, להתבלט מעל המתחרים ולא פחות חשוב – מונע ממנועי החיפוש להטיל סנקציות על התוכן המועתק. אך מה נחשב לתוכן מקורי? כיצד תוודאו שאכן מדובר בתוכן חדש ולא מועתק וכיצד תקפידו על כתיבה איכותית, מקורית ורלוונטית תמיד? הנה מדריך שיעשה לכם סדר.

הפוליגרף לתוכן שלכם

שיווק באמצעות תוכן הוא כלי קריטי לבניית מערכת יחסים עם המותג, והוא גם תורם ליצירת קשרים משמעותיים ומתמשכים עם קהל הלקוחות של העסק. ככל שאסטרטגיית התוכן תהיה חזקה יותר, כך המותג יצליח לטפח ערך אמיתי, שיגרום לקהל הנאמן לחזור שוב ושוב. אך לצד אלה, התוכן צריך להיות יותר מסתם "בסדר" כדי שיגשים את המטרות האלו – זו חייבת להיות כתיבת תוכן מקורי כדי להתבלט (בצורה חיובית) ולהבדיל את המותג מהמתחרים.

בעולם השיווק הדיגיטלי, המונח "תוכן מקורי" מתייחס לתוכן שלא פורסם באינטרנט מעולם באותה הצורה. הוא יכול ללבוש צורות רבות ולהופיע כסרטון, פודקאסט או חומר כתוב הכלל מאמרים, פוסטים בבלוג או פוסטים ברשתות החברתיות, ולהציג רעיון, מוצר או נקודת מבט חדשה, כמו גם לחזור על רעיון קיים.

כדי שתוכן מקוון ייחשב למקורי, הוא צריך לעבור בדיקת תוכן לאתר ורק כך ניתן לוודא שאין כפילות או חזרה של התוכן וקטעים ממנו באף מקום באינטרנט. באמצעות כלי הבדיקה, ניתן לערוך בדיקת מאמרי קידום, בדיקת פוסטים לרשתות החברתיות, בדיקת מאמרים מקצועיים ולמעשה כל סוג של תוכן כתוב. במהלך הבדיקה נסרק כל התוכן הקיים עלי אדמות באינטרנט, ובמידה והתוכן הנבדק נמצא חדש לחלוטין – הוא מאושר כמקורי וניתן להעלות אותו בבטחה.

כיצד תוכן מקורי מועיל לעסק?

בעידן הדיגיטלי מתפרסמות מיליארדי פיסות תוכן חדשות מדי יום. רבות מהן מעניינות, רלוונטיות וכדאי לבחון אותן מקרוב – אך מקוריות אמיתית היא ללא ספק משאב מעט נדיר. שליטה באמנות של הפקת תוכן מקורי יכולה להיות מה שמבדיל את העסק שלכם משאר המתחרים בכמה דרכים, כולן חשובות מאוד לקידום המותג.

ראשית, זה כלי חשוב לביצוע אופטימיזציה במנוע החיפוש, או במילים אחרות: SEO. גם אם אתם מפרסמים את התכנים האיכותיים והמקוריים ביותר שנכתבו אי פעם, אם איש לא יידע שהם קיימים – זה לא ישנה יותר מדי. קידום אתרים טוב הוא חלק חיוני בשמירה על החיות של האתר, וזה מסייע למנועי החיפוש להבין שאתם יוצרים משהו בעל ערך. מקוריות היא חלק מכריע במערך הזה.

קוראים, משתכנעים – וממליצים

לצד קידום האתר, תוכן מקורי מסייע לעסק לבסס את האמינות שלו. גם אם יש לכם מוצרים נהדרים ושירות ללא רבב, מה שבאמת ימשוך את תשומת הלב אליכם הוא מידה מסוימת של מקוריות, כך שתיחשבו בעיני הגולשים שלכם למומחים אבסולוטיים בתחומכם.

ההוגים המכובדים ביותר בעולם וגם אנשי המקצוע הטובים ביותר לא הגיעו למקום שהגיעו בזכות פרסום מחדש של תוכן שכתבו אחרים או מיחזור של אותם רעיונות "עייפים", הם עשו זאת באמצעות כתיבת תוכן מקורי, חדשני ומעניין, באמצעותו הם יכולים להציג את המומחיות שלהם וגם להראות לקהל היעד שהם יודעים לחשוב מחוץ לקופסה.

ומה קורה כשקהל היעד קורא ומשתכנע? מכאן הדרך קצרה ל"להעביר את זה הלאה". מעורבות באתר היא חלק בלתי נפרד מהרלוונטיות של אתר אינטרנט, ולא קשה להבין מדוע.

ככל שאנשים יעסקו יותר בקטע תוכן מסוים, ידברו עליו או יעבירו אותו לאחרים, כך מנועי החיפוש ופלטפורמות המדיה החברתית השונות יראו בו רלוונטי מתמיד. ואם אתם רוצים שאנשים יגיבו לתוכן שלכם בצורה הזו, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם שהוא יהיה רק טוב – הוא חייב להיות אינטיליגנטי, משעשע, חכם, מרענן וגם מקורי.

לסיכום

גולשים נתקלים מדי יום בעשרות מאמרים חבוטים, שחוזרים על עצמם ולא מחדשים להם דבר. כדי להתבלט מעל זה, אל תייצרו תוכן מועתק ואל תשכפלו את חוסר ההצלחה. אל תפילו את הגולשים שלכם למלכודת קליקבייט והכי חשוב: אל תחשפו את עצמכם לתביעה מצד אתרי אינטרנט אחרים, שעלולים להבחין בתוכן המועתק (אם גוגל לא יעשה זאת קודם). במקום זאת, הקפידו על תוכן ייחודי, הביאו את הזווית המעניינת שלכם, את המידע שרק אתם יודעים או את האופן המרתק שבו אתם יודעים להעביר את התוכן.

ואם אתם לא מספיקים או מסוגלים לעשות זאת בעצמכם, תוכלו תמיד להיעזר באנשי מקצוע מתחום התוכן שיוכלו לבנות עבורכם אסטרטגיית תוכן מנצחת ולהבטיח שיעדי המדיה שלכם יושגו במלואם.

ככל שתהיו יותר רלוונטיים ותימנעו מכתיבת תוכן מועתק, כך הגולשים שלכם יעריכו אתכם יותר, ירצו לצרוך את התוכן שאתם מפרסמים וגם ידעו לשווק אתכם בעצמם, מבלי שתצטרכו לעשות דבר. רק לשלח את הטקסט לאוויר האינטרנט החופשי, ולקטוף את הפירות!