Skip to content
Home » למה אתם חייבים לבדוק את מקוריות התוכן שאתם מפרסמים?

למה אתם חייבים לבדוק את מקוריות התוכן שאתם מפרסמים?

מקוריות היא אחד המאפיינים הבולטים של תוכן איכותי, בייחוד אם אתם יוצרים אותו במטרה לבסס את המותג שלכם כמוביל בתחומו. למה עוד חשוב ליצור תוכן מקורי וחד פעמי? כי אחרת Google פשוט תוציא אתכם מהמשחק – ותאמינו לנו, אתם רוצים להישאר בו ולהגיע לדירוגים במקומות הגבוהים.

כדי שתצליחו למצב את עצמכם כאוטוריטה בתחומכם ולדלג במעלה תוצאות החיפוש – אתם חייבים לבדוק את מקוריות התוכן שאתם מפרסמים. איך עושים זאת? בדיוק כך.

מהי משמעותו של תוכן מקורי?

כתיבת תוכן מקורי הוא כל תוכן שלא הופיע באינטרנט אי פעם באותה השפה, הפורמט או המבנה. הוא לא חייב להיות 100% חדש, אך הוא חייב להיות שונה באופן משמעותי כדי לעזור למותג שלכם להתבלט. על אף שההסבר הזה נשמע פשוט והגיוני – הביצוע לעתים עשוי להיות מאתגר.

כולנו שואבים השראה ממקומות מסוימים, בין אם זה מג'ינגל מעולה ששמענו ברדיו, ספר טוב שקראנו או הפרסומת האחרונה שראינו בטלוויזיה. אנחנו כוללים ציטוטים, פתגמים וביטויים נפוצים אחרים בתוכן שלנו וגם אם לא בכוונה – אנחנו עלולים להיות "מעתיקנים" ולא מקוריים.

הדרך היחידה להתגבר על הנתון הזה היא פשוט לפרסם עמוד ריק, לבן ונטול מילים – אך כמובן שזה לא יקדם אותנו בשום צורה (והאמת היא שגם זה כבר לא כל כך מקורי). החדשות הטובות – התוכן שלכם לא חייב להיות ייחודי לחלוטין, כל עוד אתם מציגים אותו בדרככם הייחודית. זה פשוט עובד.

3 דרכים לוודא שהתוכן שלכם מקורי

כיצד תדעו אם התוכן שלכם מקורי ואינו מועתק? לפני שתלחצו על כפתור הפרסום, השתמשו בדרכים הבאות כדי לבצע בדיקת מקוריות לתוכן:

  • חפשו אותו באינטרנט – אם אתם מרגישים שהמאמר שלכם או חלקו דומה מדי למקורות בהם השתמשתם (או שהאינטואיציה שלכם אומרת לכם שאולי קראתם אותו איפשהו), פשוט בצעו חיפוש פשוט בגוגל. תוכלו לתחום את הביטוי לחיפוש במרכאות וכך למצוא התאמות דומות או מדויקות לתוכן שכתבתם.
  • השתמשו בכלים לבדיקת מקוריות – היום יש מגוון רחב של כלים לבדיקת תוכן מועתק ויאפשרו לכם לבדוק את הדמיון בין הטקסט שכתבתם לבין כל טקסט אחר שמשוטט ברשת. יש כלים מדויקים יותר ויש כאלה שפחות, אך בסופו של דבר תוכלו להבין האם כדאי לערוך מחדש את הטקסט או שאפשר לשלוח אותו למרחבי הרשת בביטחון ועם שקט נפשי.
  • כפילויות בתוך אותו דומיין – אלגוריתם החיפוש של גוגל לוקח בחשבון גם כפילות בתוך אותו דומיין. הכפילות הזו לא מוגבלת לתוכן המפורסם בדף הראשי של האתר שלכם אלא תקף גם למטא-תיאורים, כותרות ואפילו כתובות האתרים הפנימיים של הדפים. אחת הדרכים להימנע מכך היא לא להשתמש בכתובות URL קקיוניות ולשים לב לכך שהתוכן שאתם מפרסמים אינו מפורסם במקום אחר באתר.

אם הכל לא מקורי – למה לטרוח?

מדוע כדאי להשקיע זמן ואנרגיה ביצירת תוכן מקורי כשהבהרנו כמה וכמה פעמים שאף תוכן אינו ייחודי ב-100% בכל מקרה, לא משנה כמה נתאמץ? הנה 4 סיבות טובות לכך:

  1. כתיבת תוכן מקורי = אמינות גבוהה יותר

כשאתם מעניקים לקוראים שלכם מידע שאף אחד אחר לא יכול להעניק להם – אתם בולטים לטובה. בנוסף, כשקהל הלקוחות שלכם מבחין בכך שמאמצי השיווק שלכם רציניים ושאתם משקיעים בכך משאבים ועומק רב, הם פשוט יסמכו יותר על המותג שלכם. לחילופין, אם אתם מפרסמים תוכן מועתק או דומה מדי למתחרים שלכם, הקהל שלכם עשוי להרגיש מרומה – ואתם גורמים להם להאמין שגם המוצרים והשירותים שלכם לא שווים את המאמץ.

  1. תנו לקוראים תוכן חדש – סביר להניח שהם ישתפו אותו

בעולם שבו "ויראלי" הפך לתג נחשק, פלא שאנחנו חותרים אליו ביצירת התוכן שלנו? חשבו על תוכן שהפך לוויראלי ברחבי הרשת – ממים, סרטוני ריקוד, שירים, כתבה חדשותית או מאמר דעה. מה הדבר היחיד שמשותף לכולם? יפה מאוד – הם היו, כנראה, מקוריים! כשהקוראים שלכם נתקלים בתוכן חדש שמושך את תשומת לבם, הפיתוי גדול מדי – הם רוצים לחלוק את התוכן עם אנשים אחרים.

לא בטוח שאתם באמת רוצים להפוך את התוכן שלכם לוויראלי בקרב המוני המשתמשים באינטרנט, אבל בוודאות תוכלו – באמצעות תוכן מקורי – ללמוד מכך וליצור תוכן חדש שהקהל שלכם יתפתה לשתף, גם אם בהיקפים קטנים יותר.

  1. זה טוב ל-SEO שלכם

כש-Google מזהה תוכן משוכפל, היא לוקחת את התוכן הישן ביותר ומעלה אותו למעלה בתוצאות הדירוג, ומשאירה את התוכן המועתק בתחתית "שרשרת המזון" האינטרנטית. לכן, אם התפתיתם להעתיק תוכן מדפים שפורסמו בעבר באינטרנט, הדירוג של האתר שלכם יישאר נמוך – וגרוע מכך, אתם מסתכנים בתביעת זכויות יוצרים.

על פי הנחיות מדרג איכות החיפוש של Google, תוכן באיכות גבוהה מאוד יהיה מדויק, מקיף ומקורי – ואם תקדישו לכך מחשבה תגלו שזה הגיוני להפליא. כשזה מגיע לחיפוש בגוגל, אלגוריתם החיפוש השתנה באופן דרמטי במהלך העשור האחרון. אם בעבר המיקוד היה מילות מפתח וקישורים, הרי שהיום חווית המשתמש עומדת בראש הטבלה – ובצדק. גוגל בוחנת איך התוכן שלכם גורם למשתמשים להרגיש, האם הוא מציע משהו בעל ערך, האם הוא מועיל והאם הוא איכותי ובהתאם מחליטה עד כמה לקדם אותו. לכן, אם העלאת המותג שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל היא הדאגה העיקרית שלכם, עדיף להקדיש את הזמן ליצירת פוסטים מקוריים שיספקו חווית משתמש יוצאת דופן. בסוף, זה ישתלם לכם.

  1. פרסום תוכן מקורי באופן עקבי ימצב אתכם כמובילי דעה

כשהקהל שלכם מפתח אמון במותג שלכם, משתף את התוכן שלכם ונתקל בכם לעתים קרובות בתוצאות החיפוש שלו, אתם נהנים מהמסגרת המושלמת שתבסס אתכם כמובילי דעה בנישה בה אתם פועלים – ואם לשפוט על פי מדדי Google, זה ניצחון אדיר!

לסיכום

לעתים, כתיבת תוכן מקורי וביצוע בדיקת מקוריות לתוכן אלו דברים "יפים" בתאוריה, אך לא תמיד קל לפעול לפיהם. על אף שמדובר במשימה מאתגרת הדורשת השקעה רבה לאורך זמן, היא מומלצת מאוד. ראשית, כדאי לכתוב מהניסיון האישי שלכם – זה תמיד משתלם. אם אתם מעסיקים עובדים או אתם חלק מצוות, תנו גם להם לשתף את המחשבות והתובנות שלהם. גם אם יש מוצר דומה, לכל אחד יש את ההשקפה הייחודית שלו עליו והתוכן יכול להיראות שונה לחלוטין בהתאם לנקודת המבט. דרך נוספת לכתוב תוכן מקורי היא פשוט לאמץ סגנון כתיבה ייחודי, כזה שאין לאף אחד אחר. כך גם אם התוכן נותר זהה, המילים משתנות, ה"טון" משתנה והקהל שלכם נהנה מנקודת מבט מרעננת וייחודית לכם.

שאלות ותשובות

כיצד אפשר לבצע חקר לתוכן?

גם כשאתם כותבים בתחום פופולרי מאוד, נסו להיות מקוריים. חקרו טריטוריות חדשות כמו מאמרים מחקריים, חדשותיים, בלוגים וטקסטים מעבר לים.

מהיכן כדאי לשאוב השראה?

השראה יכולה לבוא בצורות רבות, ולכן כדאי לעיין בקטעי תוכן מעניינים גם אם הם לא רלוונטיים לנושא שלכם. תופתעו כמה שימושי זה עשוי להיות!