Skip to content
Home » תמיד מקצועי, תמיד מקורי: כללים ליצירת תוכן שבאמת יקראו

תמיד מקצועי, תמיד מקורי: כללים ליצירת תוכן שבאמת יקראו

אתם רוצים לכתוב תוכן מקורי. אתם יודעים שזה חשוב, הבנתם שזו הדרך לקדם את האתר שלכם ואת המותג שבבעלותכם ואפילו השקעתם בתקציב שיווק – ומה עכשיו? רגע לפני שהטקסט הראשון נכתב, בואו לקרוא את המדריך שיעזור לכם להבין כיצד לכתוב תוכן מקורי שאנשים באמת יקראו.

לפני הכל: בדקו את מקוריות התוכן

לפני שאתם ניגשים לכתוב או שוכרים את שירותיהם של כותבי תוכן, חשוב מאוד לדעת שבסוף התהליך כדאי מאוד לבדוק את מקוריות התוכן. בדיקת מקוריות לתוכן נעשית בשני אמצעים פופולריים – כלי בשם CopyScape או גוגל ה"ישן" והטוב.

באמצעות הכלי הראשון, תוכלו להזין את התוכן הכתוב ולקבל תוצאות מיידיות שיספרו לכם האם הטקסט מקורי או מועתק. במילים אחרות – האם יש טקסט זהה לו ברחבי הרשת והוא משוכפל, או שאתם הראשונים שכתבתם אותו.

זה חשוב (מאוד חשוב!) כי כך תוכלו להבין האם בעת פרסום הטקסט גוגל יקדם אותו (כי יזהה שהוא מקורי) או שמא יטיל עליו סנקציות. יתרה מכך, טקסט מועתק עלול להוביל לתביעת זכויות יוצרים, במידה ובעל הטקסט המקורי יגלה זאת.

ערכו מחקר מעמיק

כתיבה אמינה, מכל סוג, דורשת מחקר מעמיק או לפחות מחקר מספק. אתם רוצים להיתפס כאוטוריטה בתחומכם, אתם רוצים שיכירו בכם כמומחים ואתם בהחלט רוצים להיות מקור מידע שאפשר לסמוך עליו בתחום בו אתם עוסקים. לכן, בין אם אתם מעבירים את שרביט הכתיבה לכותבי תוכן ובין אם אתם כותבים בעצמכם, הקפידו על כתיבת מאמרים מקצועיים לאחר שערכתם מחקר מספק. זוהי הדרך הטובה ביותר להבטיח שהתוכן גם יהיה מקורי.

המחקר שתערכו אמור לגעת בכל האספקטים המנחים אתכם בכתיבה: מקורות המאשרים את המידע שלכם כמו גם בחינה של קהל היעד ובדיקה מה יעניין אותו. השתמשו בנתונים ממחקרים עדכניים כדי להיות רלוונטיים תמיד ולצד המחקר, אל תחששו גם להשתמש במידע אישי שצברתם מניסיונכם. נכון, אין לו תוקף מחקרי – אך לגולשים ולמבקרים באתר חשובה לא פחות החוויה האישית.

הצורה כן קובעת

טקסט שמכיל כמות מסוימת של מילים יכול להיראות מאוד לא נוח לקריאה וגם מאוד נגיש. הסקאלה הזו נקבעת במידה רבה מהצורה בה אתם בוחרים להגיש ולארוז את התוכן שלכם. נכון, זה לא מעיד על המהות של הטקסט, אך גם המידע המרתק ביותר בעולם והכי מקורי שיש לא יגרה את הקוראים שלכם להמשיך לקרוא כשהם יקבלו "חושך" בעיניים מבליל האותיות המרכיב את הטקסט שלכם. מה עושים? מחלקים את הטקסט נכון.

הקפידו על כותרת ראשית ברורה, על כותרות משנה תמציתיות ועל פסקאות באורך נעים לעין, לא ארוך מדי ולא קצר מדי. תוכלו להוסיף גם סעיפים שונים בהתאם לתוכן ולחלק את הטקסט בצורה נוחה עוד יותר. זכרו: גם אם כתבתם טקסט מקורי והוא עומד בכל הכללים של Google לכתיבה, בסופו של דבר אתם כותבים עבור אנשים ולא עבור מנועי חיפוש, וחשוב מאוד להקפיד על טקסט מרווח ונעים לקריאה.

תהיו תמציתיים ותהיו מדויקים

בייחוד כשמדובר בנושא הקרוב לליבנו, יש לנו נטייה טבעית להשתפך, להוסיף תיאורים ולפרט הרבה – לפעמים הרבה מדי. כדי לשמור על קהל היעד שלכם מחובר לקריאה ולהבטיח שהוא אכן ירצה להמשיך ולגלול את הטקסט שעמלתם עליו, תהיו תמציתיים. כדי לעשות זאת, קראו את הטקסט בסיום הכתיבה וחתכו החוצה את המילים העודפות ואת המשפטים שלא מוסיפים ערך לטקסט. נסו להיות כמה שיותר ממוקדים ולא מסורבלים, בייחוד אם מדובר בהסברים סבוכים לשירותים טכניים שאתם מציעים, לדוגמה.

בנוסף למיקוד התוכן בסיום הכתיבה, חשוב לערוך הגהה כדי לוודא שהטקסט עומד בכללי העברית התקינים. נכון, כולנו מכירים את הקו האדום המסולסל הנמתח בחגיגיות מתחת למילים שאנחנו כותבים באופן שגוי, אך זה לא מספיק. אפשר בקלות לפספס שגיאות איות או שגיאות דקדוקיות, וזו הסיבה לכך שקריאה חוזרת היא חיונית כדי לזהות את השגיאות הללו. אם אתם עובדים על הטקסט באופן ממושך ו"התעייפתם" ממנו, תוכלו לקרוא אותו לעצמכם בקול או לשלוח אותו למכר עם עברית טובה ויכולת ניסוח טובה. חשוב להשקיע בשלב הזה, כיוון שאין דבר שעלול לגרום לקוראים שלכם לחשוב שאתם לא מקצועיים מספיק רק כי התפספסו לכם כמה שגיאות כתיב.

לסיכום

לא מעט בעלי עסקים טועים לחשוב שאם יקפידו על תוכן מקורי ולא מועתק, בכך אחריותם לתוכן הכתוב באתר הסתיימה. בפועל, זהו הרף המינימלי ל"כניסה" לאתר שלכם. לצד בדיקת מקוריות התוכן, החשובה מאוד כמובן, הקפידו על כתיבה תקנית, על חלוקה נכונה של הפסקאות ושמרו על רמת עניין גבוהה לכל אורך הטקסט.

ככל שתבצעו מחקר מעמיק יותר על קהל היעד ועל התוכן הנכתב, ככל שתהיו מסקרנים ואפילו משעשעים וככל שתשקיעו קריאה נוספת בטקסט גם לאחר שהוא נכתב, תגלו שיוצאים תחת ידיכם תכנים מקוריים להפליא, כאלה שאפילו לא יצריכו מכם בדיקה נוספת בכלים לבדיקת מקוריות התוכן. בהצלחה!