Skip to content
Home » מדוע חשוב כל כך להקפיד על תוכן מקורי לאתר?

מדוע חשוב כל כך להקפיד על תוכן מקורי לאתר?

בואו נתחיל מהסוף: בעולם בו הדיגיטל שולט בכיפה, תוכן מקורי הוא לא רק המלצה – הוא ממש חובה ליצירת קמפיין דיגיטלי יעיל ולקידום אתרים מוצלח. כך תוכלו לשפר את הדירוג של האתר שלכם במנוע החיפוש, את הנראות המקוונת ואפילו את תדמית המותג, שכן תהפכו למקור מידע אמין בתחום בו אתם מתמחים. לא זו בלבד, אלא שגם הקהל שלכם זקוק לכך.

סקר שנערך בנושא בחן את הקשר בין תוכן מקורי לבין הגדלת מכירות, ו-78% מהצרכנים ענו כי הם יעדיפו לבנות מערכת יחסים עם מותג שטורח לכתוב עבורם תוכן מותאם אישית, לעומת מידע גנרי. אם כך, מה נחשב לתוכן מקורי? איך מבטיחים שהתוכן באמת יהיה חדשני, יעיל ומעניין ולא משוכפל לעייפה? והכי חשוב – מדוע כל כך חשוב להקפיד על כך?

מה זה בעצם תוכן מקורי?

פירושה של כתיבת תוכן מקורי הוא כתיבה ופרסום של תוכן שלא פורסם בעבר ברחבי האינטרנט. ככל שהאלגוריתמים השונים של גוגל משתכללים, הם מסוגלים להעריך תוכן איכותי על פני אתרים אחרים המוזילים את המערכת ומשתמשים בספאם, מילים חוזרות ועומס של מילות מפתח כדי לקדם את האתר שלהם במנוע החיפוש – ואתרים אלה "נענשים" על כך ברגע שהאלגוריתם מזהה זאת. לכן ניתן לומר באופן עקרוני שאם תוכן עובר בדיקת פלגיאט ונמצא כי אין תוכן משוכפל זהה לו באינטרנט – הוא נחשב לייחודי.

היום כבר אי אפשר להעמיס טקסט הכולל מילות מפתח חוזרות או קישורים נכנסים מפוקפקים ולקוות שבכך האתר יצליח להתברג אל התוצאות המובילות בגוגל. מיום בו החלו מנועי החיפוש להעלות את הסטנדרטים שלהם בנוגע לדירוג גבוה יותר (או פחות) עבור שאילתות – ה"חגיגה" נגמרה.

אם אתר מלא בתוכן משוכפל או הבלוג עמוס במילות מפתח ללא הקשר הגיוני ביניהם, גוגל ידע לגמול על כך בשליחת האתר אל תחתית רשימת תוצאות החיפוש. אם כך, מה עושים? פשוט משדרגים!

היום משווקים רבים יודעים כי הם חייבים לסייע ללקוחותיהם לעדכן את אתרי האינטרנט המיושנים שלהם כך שיעמדו בתקני ה-SEO החדשים והמתוחכמים של היום, ולכן גם אם באתר שלכם יש תוכן משוכפל או תוכן ישן ש"עבד" לכם עד היום אך לפתע אתם מגלים שהוא הוגלה הרחק בתוצאות החיפוש, זה בדיוק הזמן לשדרג את התוכן באתר ולהחליפו בתוכן ייחודי, מעניין והכי חשוב – מקורי!

המשמעות המיידית: כתיבת תוכן חייבת להיות איכותית

כן, גם אם מדובר בכתיבת מאמרי קידום. הסיבה לכך פשוטה: תוכן מקורי גורם למותג שלכם להיראות טוב באינטרנט. איך אנחנו יודעים? בואו נשחק משחק: דמיינו שאתם גוללים את דפיו של אתר HTML מיושן לממכר מוצרי חשמל, בו מתקבצות יחדיו חבורה של מילות מפתח אקראיות בחלקו התחתון של דך הבית. לכל המילים, אמנם, יש קשר למותג. אחרי הכל, "תנור משולב" או "מכונת כביסה 9 ק"ג" הם לגמרי מילים שתצפו למצוא באתר המוכר מוצרי חשמל – אך כשהן מקובצות כך יחדיו ללא קשר הגיוני ומבלי להעניק לכם, הקוראים, ערך מוסף – הן לא אומרות דבר.

מה תרגישו? סביר להניח שתחושו שמישהו רימה אתכם או בזבז את זמנכם. האם זה יגרום לכם לסמוך יותר על המותג? כנראה שלא. האם זה יעודד אתכם לבצע קניה באתר? לו היינו צריכים לנחש, היינו מניחים שהייתם בוחרים במותג אחר.

כעת דמיינו אתר אחר. מלוטש, קל לניווט, בעל תוכן שנותן לכם ערך ועוזר לכם לאתר את מבוקשכם ואפילו להגדיל את סל הקנייה. באתר כזה התוכן יהיה נגיש, ברור, חד והוא לגמרי נראה כאילו אדם אמיתי כתב אותו. האם הייתם רוצים להישאר באתר, וגם לבצע רכישה? תנו לנו לנחש – לגמרי כן!

ואם אתם מסוגלים להבחין בהבדל בין אתר עם תוכן "טוב" לעומת אתר "רע", היו סמוכים ובטוחים – הקהל שלכם לבטח ירגיש בכך ויבין שעומד מולו מותג שרק מנסה לקטוף את הדרך במעלה תוצאות החיפוש וקידום האתר שלו, באמצעות שימוש בתוכן "אינסטנט" עמוס במילות מפתח. ולא רק הקהל שלכם יבין זאת.

כפי שהזכרנו קודם, גם גוגל – מנוע החיפוש הגדול בעולם – יודע לאתר העתק תוכן מול תוכן מקורי ומכתיר אותו כאתר אמין, וכך, סביר להניח, עולה הסבירות שהוא ידרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

לסיכום

לכאורה, נראה לנו שהמוצא הקל לקידום האתר הוא פשוט לשבץ בו את מילות המפתח שהלקוחות הפוטנציאלים שלנו עתידים לחפש, להוסיף כמה מילות קישור בין לבין ופשוט לשלח את דף האינטרנט אל רחבי הדיגיטל. לחילופין, לא מעט מותגים מניחים, באופן שגוי, כי "לא יכול להיות שגוגל יזהה שהתוכן הזה מועתק – שיניתי את הסדר של המשפט לגמרי!" – בפועל, גוגל מזהה, הלקוחות לגמרי מזהים והתוצאה עשויה להיות הפוכה מזו שביקשתם להשיג.

לכן אם חשוב לכם לקדם את האתר ולהוביל אותו בבטחה לראש תוצאות החיפוש, התחילו מהבסיס והקפידו עליו: תמיד תשמרו על תוכן מקורי, מעניין ולא מועתק.