Skip to content
Home » איך מקפידים על תוכן מקורי? לפניכם כללי הזהב שיסייעו לכם בכך

איך מקפידים על תוכן מקורי? לפניכם כללי הזהב שיסייעו לכם בכך

בחנו את עצמכם: כמה פעמים יצא לכם להיתקל בפיסת תוכן באינטרנט ובאמת להיעצר ולקרוא אותה? כמה פעמים המשכתם וסיימתם לקרוא את הטקסט כולו, ולא רק רפרפתם על פני הכותרת והפסקה הראשונה? כתיבת תוכן איכותי ומקורי היא לא רק הכרח, היא אמנות של ממש, והיא כאן כדי לשרת אתכם פעמיים: גם לוודא שהתוכן עובר בהצלחה את מבחן הבדיקה לתוכן מועתק, וגם (ובעיקר!) כדי שמה שאתם כותבים באמת ייקרא על ידי קהל היעד שלכם. כיצד נקפיד על תוכן מקורי ויעיל באמת? הנה כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון בפעם הבאה שאתם מתיישבים לבנות אסטרטגיית תוכן לעסק שלכם.

גלו מה הקהל שלכם רוצה ושלבו בין ישן לחדש

יוצרי תוכן מוכשרים לא מעלים את כל הרעיונות הנהדרים שלהם על הכתב מיד – הם לוקחים את הזמן כדי להכיר את הקהל שלהם. כך נוצרת כתיבת תוכן מקורי של ממש. הם בוחנים את השאלות, החששות והנושאים שחשובים לקהל היעד ורק אז הם מספקים תוכן שמתייחס לפרטים הללו, מתוך עמדה של סמכות ומומחיות. בשל כך חשוב להשקיע ולבצע למידה מקדימה, לפני הכתיבה עצמה.

כיצד עושים זאת נכון? פשוט פוגשים את הקהל (גם אם לא פיזית) במקום בו הם נמצאים. פורומים רלוונטיים, קבוצות פייסבוק, עמודי אינסטגרם של מתחרים וגם אתרים מחו"ל יוכלו לספק לכם מידע רלוונטי ויסייעו ליוצרי התוכן ללקט רעיונות לתוכן חדש – ומקורי! גלשו בדפי המדיה החברתית של המותג שלכם, אם הפלטפורמות הללו פעילות. תראו אילו דיונים מתקיימים שם, לאיזה תכנים שאתם מעלים יש יותר אימפקט ומה מעניין את הגולשים שלכם. זוהי הדרך הטובה ביותר להבין על מה לכתוב.

לצד אלו, חשוב למצוא את האיזון בין תוכן חדש לתוכן שבאמת מוכר ומוביל לתוצאות מדידות. חשוב שהתוכן יהיה מקורי, אך אל תיפלו למלכודת של חדשנות מוחלטת – אתם עלולים לאבד את הקהל שלכם. מצד אחד, אתם רוצים להביא למסיבה את המנה שאיש לא ראה מעולם ולא טעם מעודו, אך מצד שני אתם לא רוצים לייצר רתיעה טבעית אצל האורחים, רק כי מדובר במשהו שהם לא מכירים. הנמשל כאן ברור – רוב הצרכנים עשויים לחשוש מאסטרטגיות חדשות לחלוטין, ואפילו חברות ענק ותיקות כמו קוקה קולה נאלצו ללמוד זאת בדרך הקשה.

אל תטעו. זה לא אומר שאתם צריכים להימנע מלהעלות רעיונות חדשים או יוצאי דופן כשאתם נתקלים בהם, אלא פשוט להציג אותם באופן שגורם להם להרגיש כמו רעיונות מוכרים שנארזו מחדש בדרך רעננה ומרגשת.

ניסוי והצלחה

כתיבה מקורית נוגעת גם לאיסוף נתונים ומחקר רלוונטי הנתונים הללו. כפי שהזכרנו קודם, ניתן לבחון כיצד הקהל שלכם הגיב לתכנים אחרים שכתבתם ולמדוד את המעורבות שלו בתוכן, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח תכוף ולהבין מה הנושאים הפופולריים בנישה שלכם ומה מחפש קהל היעד ברחבי האינטרנט וכך לבדוק כיצד צוות התוכן יכול לרתום את המגמות השונות ה"נושבות" בתעשייה כדי לספק תוכן מעורר השראה שהקהל שלכם באמת ירצה לקרוא. נתונים מדויקים יותר ורלוונטיים יותר מסייעת במלאכת כתיבת מאמרים מקוריים, בוודאות!

מעקב אחר הנתונים הללו הוא שלב קריטי בדרך ליצירת תוכן מוצלח, ולכן חשוב להיות מודעים לביצועים של התוכן המקורי שכתבתם. כן, זה כנראה אומר שתצטרכו לבחור יותר בתוכן שהקהל שלכם מגיב לו בצורה משמעותית, אך כפי שהזכרנו קודם – חשוב גם להעז. ככל שתנתחו את הנתונים יותר, תבחנו ותעבדו אותם, כך תוכלו לשמור על התוכן שלכם רענן ומקורי. וודאו שאסטרטגיית התוכן ברורה לכם ונסו פלטפורמות שונות לפרסום או שיתוף התוכן, כך תוכלו לראות מה עובד יותר ומה פחות.

ניסיון ואלמנטים חזותיים

בואו נודה על האמת – כשנאלצים להתמודד מול שפע של מידע הזורם בקביעות ובכל יום מחדש בשלל מדיות, סביר להניח שלא נצליח לאתר נושא, סוגיה או זווית שלא נבחנה בעבר. יחד עם זאת, יש את הדבר שאתם יכולים להביא לשולחן, ואף אחד אחר לא מסוגל – נקודת המבט והניסיון הייחודי שלכם.

רק אתם חוויתם את החוויות שחוויתם ורק אתם ראיתם את העולם דרך העיניים שלכם, ולכן שזירת סיפוריים אישיים עובדת טוב כל כך. כל חוויה עסקית שהפכה אתכם למקצועיים יותר רלוונטית, והיא תסייע לתוכן להיות מקורי ב-100% כיוון שזוהי זווית שאף גורם לא עשה בה שימוש קודם.

כדי לתבל את התוכן ולהפוך אותו למקורי עוד יותר, שלבו אימג'ים חזותיים שישתלבו בהרמוניה עם המילים בהם אתם בוחרים להשתמש. אנשים הם יצורים ויזואליים, בייחוד כשהם מחפשים אחר תוכן מעניין באינטרנט. לכן, הוספת תמונה או סרטון לפוסטים שלכם יכולה לסייע לארוז את התוכן בצורה נעימה יותר וגם למנוע מהגולשים ללכת לאיבוד בדרך.

לסיכום

תוכן תמיד היה ותמיד יהיה המלך, אך הגעה לראש תוצאות החיפוש כבר לא מתחילה ומסתיימת בשימוש טוב במילות מפתח. תוכן מקורי שבאמת גורם לאנשים לעצור, לקרוא ולשים לב אליו הוא הכרח, כך ששליטה באמנות המילה הכתובה – והמקורית – היא הדרך הטובה ביותר להתבלט מעל המתחרים ופשוט לזרוח עסקית.